GEOTRAC 74

Nowy wymiar

Nowoczesne rozwiązania firm PERKINS, ZF oraz BOSCH, nowy projekt, innowacyjna technologia oświetlenia oraz ergonomiczny i funkcjonalny design to wyróżniki Geotraca 124.

Lindner wkracza w nowy rozmiar - oto nowy flagowy model Geotrac.

Wybierz kolor:
Opcjonalnie dostępne wszystkie kolory z palety RAL.
pfeil
pfeil

KABINA

Optymalna widoczność w połączeniu z innowacyjnym bezpieczeństwem

Wygodny dostęp do panoramicznej kabiny zapewniają szerokie drzwi oszklone szkłem bezpiecznym. Oświetlenie kabiny aktywowane poprzez otwarcie drzwi zapewnia bezpieczne wsiadanie po zmroku. Dzięki maksymalnie cofniętym do tyłu słupkom B kabina zapewnia pełny, panoramiczny widok. Design kabiny jest mocno inspirowany optymalną widocznością oferowaną przez helikopter. Szeroko uchylane szyby boczne i tylna oraz trzystopniowy nadmuch świeżego powietrza zapewnia optymalny klimat do pracy. Komfortową regulację temperatury we wnętrzu kabiny zapewnia opcjonalna klimatyzacja automatyczna. Dzięki niej możemy ustawić dokładną temperaturę w stopniach. System dobierze temperaturę nadmuchu automatycznie. Intensywność nadmuchu można regulować w kilku stopniach. Kabinowy filtr powietrza umieszczono przy dachu z tylnej strony. Dzięki temu przy wymianie filtra możemy wygodnie skorzystać z podnośnika ciągnika.

Kabina

Pełna widoczność

Innowacyjne okno dachowe zapewnia pełną widoczność przy pracach z ładowaczem czołowym. Niezależnie od położenia ładowacza, od ziemi po maksymalną wysokość użytkownik ma pełną kontrolę. Przesłona pozwala uniknąć oślepienia przez słońce w przypadku pracy bez ładowacza. Dodatkowo roleta przeciwsłoneczna poprawia komfort operatora. Przednia szyba osadzona jest w uszczelkach szczególnie dokładnie, aby nie przenosić na kabinę drgań z komory silnika. W warunkach zimowych szczególnie przydatne jest seryjne ogrzewanie przedniej szyby. Poza zapewnieniem szybkiej widoczności pozwala na dogrzanie przedniej części kabiny. Komfort operatorowi zapewnia seryjne mechaniczne zawieszenie kabiny. Opcjonalnie w przypadku wyposażenia ciągnika w instalację pneumatyczną dostępne jest zawieszenie pneumatyczne. Innowacja w tym rozwiązaniu polega na zintegrowaniu sterowników i mechaniki z siłownikiem, dzięki czemu zabezpiecza się je przed brudem i korozją . Pneumatyczne zawieszenie kabiny zapewnia sztywność na zboczach cz w polu i optymalny komfort podczas prac transportowych.

Okno dachowe

Bezpieczeństwo bez kompromisów

Kabina Geotraca to bezpieczeństwo bez kompromisów. W jej konstrukcji zawarto strukturę ochronną ROPS/FOPS czyli klatkę bezpieczeństwa. To rozwiązanie, znane dotychczas z ciężkiego sprzętu budowlanego i górniczego po raz pierwszy zastosowano w ciągnikach serii Geotrac. Dzięki tej strukturze operator jest całkowicie zabezpieczony przed skutkami przewrócenia ciągnika oraz spadnięcia na dach ciężkiego przedmiotu. Dodatkowym zabezpieczeniem jest przednia szyba ze szkła kompozytowego, zapewniająca ochronę przed przedmiotami (np. kamieniami) uderzającymi z przodu.

ROPS & FOPS

 

Ciepłe powietrze unosi się a zimne opada, dlatego zadbaliśmy o odpowiednie rozmieszczenie nadmu-
chów w kabinie. Dzięki temu zapewniamy najlepsze warunki nawet bez konieczności klimatyzacji.

 

 

KOKPIT

Komfortowa ergonomia

Wnętrze Geotraca 124 jest całkowicie podporządkowane ergonomii. Logicznie pogrupowane i odpowiednio podświetlone przełączniki są zawsze pod ręką. Komfortowa kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach. Opcjonalnie kabinę można wyposażyć w system system audio z DVD. W wykonaną z doskonałych materiałów podsufitkę wbudowano światełko do czytania oraz wysokiej jakości głośniki stereo.

Po zmroku łatwo odnajdziesz wszystkie istotne elementy kontrolne dzięki podświetleniu LED-Ambient -poczujesz się jak w luksusowym samochodzie. Radio umieszczone jest w zasięgu wzroku kierowcy. Podobnie opcjonalny panel Bluetooth.Wiele, odpowiednio rozmieszczonych nadmuchów utrzymuje odpowiedni klimat. Opcjonalnie zapewnimy podłokietnik z joystickiem do obsługi ładowacza, TUZ-a czy hydrauliki. Dzięki mikroprzełącznikom wybierzesz różne funkcje.

Na życzenie dostępny jest również joystick Multicontroller obsługujący dalsze funkcje takie jak między innymi zmiana kierunku jazdy. Seryjnie montowany jest topowy, pneumatycznie amortyzowany model fotela Grammer. Dzięki 7-mio płaszczyznowej regulacji każdy dopasuje fotel do swoich wymagań. Za oparciem znajduje się praktyczny schowek na dokumenty. Składane siedzenie zapewnia wygodę pomocnikowi.

Tapicerka drugiego siedzenia jest wykonana z tej samej tkaniny co siedzenia motocyklowe dzięki czemu jest odporna i łatwo utrzymać ją w czystości. Jeśli nie wykorzystujemy siedzenia można je łatwo złożyć. Dostęp do dźwigni hamulca ręcznego jest w każdym przypadku optymalny. Podręczny schowek pomieści kanapki a w łatwo dostępnym uchwycie pomieści się 1,5-litrowa butelka. Okulary dla kierowcy sygnowane marką producenta poprawią komfort prowadzenia.

 

Kokpit

Kabina

 

Elektroniczny tempomat zapamiętuje dwie wybrane prędkości obrotowe silnika, dzięki temu
po uwrociu natychmiast odzyskujesz obroty, których potrzebujesz do pracy.

 

Motor Perkins Power

Kühlerpaket

SILNIK - PERKINS POWER

Geotrac 124 napędzany jest czterocylindrowym silnikiem Perkins wyposażonym we wtrysk CommonRail, turbosprężarkę oraz intercooler (chłodnicę powietrza doładowującego). Moc nominalna silnika to 126 KM (92,8 kW) przy 2200 obrotach na minutę a maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm przy 1400 obrotach na minutę. W przypadku prac transportowych, czy innych nie wymagających pełnej mocy silnik przełącza się w tryb Eco, w którym generuje moc 116 KM (85 kW) oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W przypadku nagłego wzrostu zapotrzebowania natychmiast przywracana jest pełna moc silnika. W przypadku prac z WOM, w automatycznym trybie PowerBoost jego moc może wzrosnąć do 134 KM (98,4 kW). Praca silnika w każdym z tym trybów jest zoptymalizowana pod kątem redukcji konsumpcji paliwa. Na zmniejszenie zużycia paliwa wpływają istotne elementy konstrukcji, takie jak wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym, chłodnica oleju z termostatem oraz wiele innych. Również wtrysk CommonRail umożliwia dokładne dopasowanie dawki paliwa do potrzeb i wysilenia silnika w danym momencie.

 

Ważne:

Silniki ciągników Lindner Geotrac pochodzą z fabryki Perkinsa w Peterborough. Sterowniki silników zarówno spełniają odpowiednie normy spalin, jak i zapewniają optymalne parametry w zakresie mocy i momentu obrotowego. Mapy przebiegu mocy i momentu obrotowego silnika są szczegółowo badane przez inżynierów Perkinsa i Lindnera i optymalizowane w każdym zakresie działania przekładni.

 

Pakiet chłodnic

Za odpowiednie chłodzenie odpowiadają chłodnice o dużej powierzchni oraz odpowiednio wyprofilowane kanały dolotowe powietrza. Chłodnice zwymiarowano tak, aby można je było łatwo czyścić bez konieczności wysuwania. Ciągnik Geotrac 124 wyposażono w wentylator wiskotyczny działający jedynie w razie potrzeby. Opcjonalnie dostępny jest system Cleanfix. W tym przypadku obroty wentylatora chłodnicy odwracają się w regularnych odstępach czasu i wydmuchują zanieczyszczenia na zewnątrz. Jednoczęściowa maska silnika unoszona jest przez mocne siłowniki pneumatyczne.

 

1 Chłodnica płynu

2 Intercooler

3 Filtr powietrza

4 Chłodnica oleju

 

PRZEKŁADNIA - MADE IN GERMANY

Profesjonalna przekładnia ZF

Geotrac 124 wyposażany jest standardowo w przekładnię ZF o 24 przełożeniach do przodu i 8 do tyłu. Dodatkowo można wybrać pomiędzy skrzyniami biegów zestrojonymi do prędkości 40 i 50 km/h. W przypadku skrzyni wolniejszej prędkość maksymalna osiągana jest przy 1800 obrotach na minutę. Dzięki temu zapewnione jest optymalne zużycie paliwa w pracach transportowych przy 43 km/h. Trzy półbiegi przełączane pod obciążeniem posiadają funkcję automatyzacji. Dzięki niej sterownik sam dobiera odpowiednie przełożenie spośród półbiegów (APS:LMH). Ręczny wybór półbiegów jest również możliwy przy ustawieniu APS:OFF. Funkcję automatycznej zmiany można również ograniczyć do dwóch zakresów np APS:LM lub APS:MH. Do szczególnie ciężkich prac służy opracowany przez inżynierów Lindnera tryb Speedmatching (SP:LMH). W tym ustawieniu silnik optymalizowany jest do pracy w najwyższych obrotach. Przy każdej zmianie biegu zostanie dobrany półbieg oferujący najwyższą moc silnika. Elektrohydrauliczną przekładnię nawrotną (PowerShuttle) można obsługiwać dźwignią przy kierownicy lub z opcjonalnego Multicontrollera. Na dźwigni zmiany biegów znajduje się przycisk obsługi sprzęgła. Automatyczna zmiana grup biegów (FRRS) - dostępna z przycisku na dźwigni zmiany biegów pozwala na kompletną obsługę skrzyni biegów bez używania pedału sprzęgła. Na życzenie dostępna jest skrzynia biegów 32/12 wyposażona w biegi pełzające. Wówczas prędkość minimalna ciągnika wynosi 320 m/h. Kolejną opcją jest WOM zależny. Mocny tylny WOM posiada 4 prędkości. Do wyboru są prędkości 540/540E oraz 1000/1000E. Dzięki temu każdą pracę możemy wykonać przy optymalnych obrotach silnika. Również załączanie WOM odbywa się za pomocą odpowiedniego sterownika - dzięki temu postępuje łagodnie, bez szarpnięć i pewnie. Poprzez komputer pokładowy można wybrać trzy charakterystyki startu WOM, odpowiednie dla każdej maszyny. WOM załączany jest zarówno przyciskiem w kabinie, jak i przyciskami zdalnego sterowania na błotnikach ciągnika.

 

Ważne:

Skrzynia biegów Geotraca 124 pochodzi z zakładów ZF w Passau. Poprzez swoją dokładną pracę pracownicy tej fabryki chcą osiągnąć jedno: Jakość – Made in Germany.

Dźwignia zmiany biegów

 

1 Przycisk sprzęgła

2 Półbieg +

3 Półbieg -

4 Polowe / Szosowe

 

WOM o czterech prędkościach umożliwia osiągnięcie odpowiednich obrotów przy niższych obrotach silnika. Dzięki temu chronisz maszyny i oszczędzasz paliwo.

 

HYDRAULIKA - WYDAJNOŚĆ I PROFESJONALIZM

Technologia Bosch-Rexroth w połączeniu z wiedzą Lindnera

Geotrac 124 wyposażony jest w wysokowydajną instalację Bosch-Rexroth z osobnym zbiornikiem oleju hydraulicznego. System składa się z trzech niezależnych obiegów (wspomagania, skrzyni biegów, hydrauliki zewnętrznej). Seryjnie montowana jest pompa o stałym wydatku 77 litrów oleju na minutę (łączna wydajność systemu wynosi 121 l/min). Szczególnie wymagający użytkownicy docenią system Lindner-Powerlink. Instalacja ta, pracująca w systemie Load-Sensing dostarcza zawsze wyliczoną, wymaganą ilość oleju hydraulicznego. Standardowym wyposażeniem ciągnika są dwie pary zaworów hydrauliki zewnętrznej ze sterowaniem mechanicznym. Liczbę zaworów sterowanych mechanicznie z systemem Load-Sensing można rozszerzyć do trzech par. Obok sterowania mechanicznego dostępne są proporcjonalne zawory elektroniczne (EHS - do czterech). Zawory te znajdują szczególne zastosowanie przy pracy z ładowaczem czołowym. Pracę rozdzielaczy elektronicznych operator nadzoruje poprzez komputer pokładowy Lindner I.B.C. W ten sposób operator może ustawiać ilość oleju przepływającego przez zawór, czas przepływu, czas pomiędzy przepływami itp. Dodatkowo można wyznaczyć priorytety zasilania zaworów.W ten sposób operator decyduje, na które gniazda i w jakiej kolejności podawany jest olej. Najwyższej jakości gniazda i złączki wyposażone w zbiorniczki na wyciekający olej dopełniają obrazu profesjonalnej instalacji hydraulicznej ciągnika Lindner.

Hochleistungshydraulik
1 Płyta z zaworami

2 Rozdzielacze

3 Zbiornik oleju hydrauliki zewnętrznej

4 Pompa wspomagania

5 Pompa skrzyni biegów

6 Pompa hydrauliki zewnętrznej

 

Wydzielony zbiornik oleju hydrauliki zewnętrznej oraz niezależne obiegi hydrauliczne dla wszystkich komponentów ciągnika zapewniają mu całkowite bezpieczeństwo - nigdy zanieczyszczony olej nie dostanie się do skrzyni biegów.

 

OŚ PRZEDNIA

Solidna i skrętna - 52° wychylenia

Standardowo Geotrac 124 wyposażony jest w oś ciężką o nośności 3800 kg. Opcjonalnym wyposażeniem jest oś przednia z niezależną amortyzacją obu kół oraz hamulce tarczowe

przednich kół. Hydrauliczna amortyzacja zapewnia stabilność i lekkość prowadzenia przy prędkościach do 50 km/h. Po zablokowaniu z kolei zapewnia moc niezbędną do ciężkich prac polowych.

Oś amortyzowana oferuje regulację wysokości w zakresie +/- 20 cm. Dzięki temu, podnosząc oś łatwiej pokonujemy przeszkody terenowe, np. przy pracach leśnych. Obniżenie osi sprawia,

że szczególnie łatwe jest mocowanie maszyn na przednim TUZ-ie, nawet, gdy ich zaczepy są umieszczone wyjątkowo nisko.

Oś sztywna Oś amortyzowana Wychył koła Oś amortyzowana

 

Przedni TUZ i WOM

Opcjonalnym wyposażeniem ciągnika Lindner Geotrac 124 jest przedni WOM. Prędkość obrotowa WOM to 1000 obrotów na minutę. Dzięki odpowiedniemu sterownikowi napęd na WOM podawany jest w sposób pewny, płynny i bezpieczny. Dopełniający zestawu przedni TUZ ze składanymi ramionami oferuje udźwig 3500 kg. Na życzenie TUZ może być obsługiwany przyciskami, poprzez elektrozawór zapewniający szczególnie płynne sterowanie podnośnikiem. Konstrukcja nośna podnośnika, wykonana w wysokogatunkowych materiałów utrzymuje bezproblemowo największe obciążenia. Połączenie konstrukcji TUZ z komorą silnika i konstrukcją ciągnika za pomocą mocnych podchwytów rozkłada równomiernie siłę nacisku z przodu, co ma duże znaczenie przy pracy z pługiem czy wypychaczem. Do montażu pługa odśnieżnego można łatwo zastosować płytę komunalną zakładaną na TUZ. Opcjonalne podparcia TUZ na tylnej osi pozwalają na zastosowanie ciągnika Geotrac do ciężkich prac komunalnych. Przedni podnośnik można doposażyć w system elektronicznej regulacji z amortyzacją drgań i systemem odciążania maszyny (EFH) - poprawia to komfort użytkowania i chroni maszyny przed uszkodzeniami. System obsługuje się podobnie, jak w przypadku podnośnika tylnego. Poprzez przyciski na konsoli można ustawić graniczne wychylenia ramion podnośnika a także prędkość jego reakcji. System amortyzacji drgań również aktywowany jest przyciskiem. System odciążania maszyny można wygodnie obsługiwać joystickiem Multicontroller.

 

Przedni TUZ i WOM

Panel obsługi podnośników

 

Wzmocniony przedni TUZ montowany jest w oparciu o oś tylną. Na podnośnik można zabudować zarówno ramiona jak i płytę montażową. To sprawia, że zimowa służba komunalna to idealne zastosowanie dla ciągnika Lindner.

 

 

 

OŚWIETLENIE - ZAWODOWCY PRACUJĄ DŁUŻEJ


Nowatorska koncepcja oświetlenia

Dzięki swemu nowatorskiemu oświetleniu Lindner Geotrac zapewnia profesjonalistom warunki odpowiednie do nieprzerwanej pracy. Jako pierwszy ciągnik Lindner Geotrac został wyposażony w oświetlenie w technologii LED. Przy czasie świecenia około 10 000 godzin, światła tylne, stopu oraz kierunkowskazy są praktycznie bezobsługowe. Geotrac 104 jest seryjnie wyposażony w silne reflektory elipsoidalne H7 i HB3. 8 reflektorów z przodu oraz dwa pomocnicze reflektory z tyłu zapewniają optymalne oświetlenie o zmroku i w ciemności.

Cztery reflektory zabudowane w dachu ciągnika zapewniają doskonałe oświetlenie podczas pracy z pługiem lub innym ciężkim sprzętem zawieszonym na przednim podnośniku. Istnieje możliwość montażu dodatkowych reflektorów halogenowych i ksenonowych. Ciągniki w wersji komunalnej mogą otrzymać kilka rodzajów świateł ostrzegawczych. Opcjonalna kamera działająca w podczerwieni pomaga operatorowi w pracy po zmierzchu . Obudowa kamery jest wodoodporna, podgrzewana i odporna na uderzenia - sprzęt gotowy jest do pracy w każdych warunkach.

 

Oświetlenie z przodu
Oświetlenie z tyłu
Tylnie lampy LED

 

 

Diody LED zużywają znacznie mniej energii niż żarówki, a ich żywotność wynosi nawet 20 000 godzin. Dzięki temu światła LED pozostają bezobsługowe przez praktycznie cały okres użytkowania ciągnika

 

 

KOMPUTER POKŁADOWY I.B.C.

Łatwe w obsłudze źródło informacji

Wyświetlacz komputera pokładowego I.B.C. (seryjnie w Geotrac 124) w przejrzysty sposób obrazuje wszystkie funkcje ciągnika. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny ukryty za szkłem antyrefleksyjnym jest wyraźny w każdych warunkach. Nawigacja jest prosta i intuicyjna, służą w tym celu podświetlane przyciski i pokrętło. Komputer pokładowy zapewnia informację o wszystkich aspektach pracy ciągnika i pozwala je regulować. Poza podstawowymi informacjami takimi jak obroty silnika, prędkość, wskaźniki obrotów WOM czy kontrolkami podstawowych funkcji, wyświetlacz przekazuje obraz z kamer, a nawet obraz z czytnika DVD. Komputer przechowuje dane dotyczące zużycia paliwa , przepracowanej powierzchni itp. Również elektroniczne rozdzielacze hydrauliczne są obsługiwane i regulowane poprzez komputer I.B.C. Podręczne menu pomocy ułatwia nawigację i obsługę komputera. I.B.C. spełnia również funkcje komputera diagnostycznego. Można dzięki niemu przeprowadzić analizę systemów ciągnika oraz skalibrować wszelkie urządzenia. Dzięki temu przeglądy i regulacje ciągnika nie wymagają komputera serwisowego.

 

Liczniki czasu i obszaru pracy oraz spalania



EKSPLOATACJA

Oszczędny i łatwy w obsłudze

Konstruktorzy Geotraca serii 4 poświęcili wiele uwagi łatwości obsługi codziennej ciągnika. Wszystkie zbiorniki płynów eksploatacyjnych, punkty obsługi czy komora silnika są łatwo dostępne. Przeglądy odbywają się co 500 godzin pracy. Po okresie gwarancji przeglądów można dokonywać samemu korzystając z "Zestawów Serwisowych" zawierających wszystkie niezbędne części do danego przeglądu. Czynności serwisowe ułatwia również komputer pokładowy I.B.C. zapewniający serwisantom Lindner wszystkie informacje niezbędne do kalibracji mechanizmów ciągnika.

SerwisPortal Lindner

Portal użytkowników Lindnera

Internetowy portal Lindnera umożliwia każdemu użytkownikowi prowadzenie statystyk i analiz spalania. Doradcy techniczni i serwisowi służą użytkownikom pomocą w redukcji spalania ciągnika.

Wiadomości Lindner

Każdy użytkownik Lindnera otrzymuje kartę klubową, dzięki której łatwo rejestruje się w portalu, otrzymuje najświeższe wiadomości z serwisu Lindner oraz otrzymuje rabat na zakupy w sklepie firmowym.

 

Lindner zapewnia zaopatrzenie we wszystkie części zamienne do 30 lat od momentu wycofania ciągnika z produkcji. Części ruchome są dostępne nawet dłużej. Dzięki temu Lindner to ciągnik na pokolenia.



PODSTAWOWE WYMIARY - GEOTRAC 124

Dopuszczalna masa całkowita: 7.500 kg, Dopuszczalny nacisk na oś tylną: 6.000 kg, Dopuszczalny nacisk na oś przednią: 3.800 kg

 

Ogumienie: 440/65R24 i 540/65R34 | 480/70R24 i 520/70R38
A) Długość: 4.050 mm | 4.150 mm
B) Szerokość: 2.226 mm | 2.320 mm
C) Wysokość: 2.679 mm | 2.761 mm
D) Rozstaw osi: 2.420 mm | 2.420 mm
E) Rozstaw kół: 1.700 mm | 1.800 mm
F) Wysokość nadwozia: 1.929 mm | 1.929 mm

Abmessungen GEO 104