GEOTRAC 64

 

W góry lub... do obory

Geotrac 64 to 78 KM mocy , 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przy całkowitej wysokości 2,3 m i masie netto 2880 kg. Te cechy sprawdzają się w pracy na stoku, ale i w budynkach inwentarskich. Ciągnik jest seryjnie wyposażony w kabinę z tunelem, co dodatkowo obniża jego środek ciężkości i znakomicie wpływa na stabilność.

 

Wybierz kolor:
Opcjonalnie dostępne wszystkie kolory z palety RAL.
pfeil
pfeil

KABINA


Wygoda, bezpieczeństwo i doskonała widoczność

Szerokie drzwi ze szkła bezpiecznego zapewniają wygodny dostęp do panoramicznej kabiny. Maksymalną widoczność wokół osiągnięto dzięki zmniejszeniu rozmiarów słupków. Okno dachowe pozwala obserwować przy pracy ładowacz czołowy w pełnym zakresie jego ruchów. Okno dachowe wyposażono w praktyczną roletkę osłaniającą operatora przed nadmiernym słońcem. Komfortu w tym względzie dopełnia roleta przeciwsłoneczna na przedniej szybie. Odpowiednią atmosferę do pracy zapewnią szeroko otwierane szyby przednia i tylna, wychylne szyby boczne, dodatkowe nadmuchy zimnego i ciepłego powietrza na nogi operatora.

Przednia szyba nie jest otwierana przy zamówieniu ciągnika w wersji dodatkowo obniżonej. W każdym przypadku seryjnie montowane jest wygodne siedzenie Grammer. Możliwość regulacji fotela w czterech punktach ułatwia dobranie odpowiedniej pozycji każdemu operatorowi. Dodatkowym wyposażeniem poprawiającym komfort pracy są zagłówek w fotelu oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Siedzisko pomocnika, pod którym znajduje się praktyczny schowek umieszczono tak, aby w żadnym przypadku nie utrudniał on pracy operatorowi. Ciągnik jest seryjnie wyposażony w wycieraczkę wielobiegową oraz instalację radiową. Dodatkowym wyposażeniem może być fotelik dziecięcy z atestowanym systemem montażu ISO-Fix.

Kabina

 

 

Wentylacja i klimatyzacjaFrischluft & Klima

Filtr powietrza umieszczono z tyłu kabiny, łatwo go wymienić korzystając z podnośnika. Opcjonalna klimatyzacja poprawia jeszcze komfort operatora. System ten ma moc 5kW i wydmuchuje powietrze z prędkością 8 m/s. Gwarantuje do szybkie schłodzenie kabiny. Dzięki umieszczeniu chłodnicy klimatyzacji i skraplacza w dachu kabiny, zestaw chłodnic silnika nie jest dodatkowo obciążany. Równocześnie wysokość kabiny pozostaje bez zmian.

Bezpieczeństwo to podstawaROPS & FOPS

Kabina ciągnika Geotrac 64 wyposażona jest w innowacyjną strukturę bezpieczeństwa ROPS/FOPS. Ta niespotykana dotychczas w ciągnikach rolniczych struktura zapewnia operatorowi ochronę przed skutkami przewrócenia ciągnika, czy też uderzenia w kabinę ciężkiego przedmiotu. Dzięki temu Geotrac 64 już dzisiaj spełnia przyszłe standardy bezpieczeństwa operatora.

 

Ciepłe powietrze unosi się a zimne opada, dlatego zadbaliśmy o odpowiednie rozmieszczenie nadmu-
chów w kabinie. Dzięki temu zapewniamy najlepsze warunki nawet bez konieczności klimatyzacji.

 

 

KOKPIT

Komfortowa ergonomia

Miejsce pracy operatora ciągnika Geotrac 64 podporządkowano całkowicie ergonomii pracy. Wszystkie przełączniki i elementy sterujące są logicznie pogrupowanie i odpowiednio podświetlone. Opcjonalnie dostępna jest kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Boczna konsola

wyposażona jest w gniazdko do ładowania telefonu komórkowego. Kabinę ciągnika Geotrac 64 możemy wyposażyć w system HiFi audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Tablica wskaźników ciągnika Geotrac 64 składa się z zestawu zegarów analogowych i ekranu LCD wyświetlającego dodatkowe informacje.

Poza informacjami podstawowymi, takimi jak prędkość, obroty, operator madostęp do takich informacji, jak wybrana prędkość WOM, licznik pracy i przebiegu dziennego, czy wartości prądu ładowania. Ekran I.B.C. wyświetla wszystkie informacje wyraźnie i pozostaje czytelny nawet w

mocnym świetle słonecznym. Poszczególne funkcje wyświetlacza przełącza się przyciskiem na dźwigni rewersu lub przełącznikiem na centralnej konsoli. Komfort długiej pracy w nocy poprawi możliwość regulacji intensywności podświetlenia wskaźników.

 

Cockpit

Bedienkonsole

1 Tablica wskaźników

2 Sprzęgło WOM

3 Kierownica regulowana

4 Przełącznik wyświetlacza

5 Panel obsługi podnośnika

6 Dźwignie prędkości WOM



Elektroniczny tempomat zapamiętuje dwie wybrane prędkości obrotowe silnika, dzięki temu
po uwrociu natychmiast odzyskujesz obroty, których potrzebujesz do pracy.



Motor Perkins Power

SILNIK - PERKINS POWER

Źródłem napędu Geotraca 64 jest mocny trzycylindrowy silnik Perkins z turbiną i intercoolerem rozwijający moc  78 KM / 56 kW i maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1400 obrotach na minutę. Doświadczenia użytkowników ciągników Lindner wskazują, że przy większości prac spalanie tego silnika zawiera się w przedziale od 3 do 5 litrów oleju napędowego na motogodzinę, a przy największych obciążeniach nie przekracza 8 litrów. Dwuczęściowa maska ciasno opina komorę silnika. Dzięki płytkiemu montażowi reflektorów H4 przód maski nie jest daleko wysunięty i nie zasłania widoku na maszyny zawieszone na przednim TUZ.

 

Ważne:

Silniki ciągników Lindner Geotrac pochodzą z fabryki Perkinsa w Peterborough. Sterowniki silników zarówno spełniają odpowiednie normy spalin, jak i zapewniają optymalne parametry w zakresie mocy i momentu obrotowego. Mapy przebiegu mocy i momentu obrotowego silnika są szczegółowo badane przez inżynierów Perkinsa i Lindnera i optymalizowane w każdym zakresie działania przekładni.

 

ZF-Hochleistungsgetriebe

PRZEKŁADNIA - JAKOŚĆ ZF MADE IN AUSTRIA

Profesjonalna przekładnia ZF-Steyr

Napęd przekazywany jest za pośrednictwem zsynchronizowanej skrzyni biegów ZF-Steyr. Przekładnia oferuje 16 biegów do przodu i 8 do tyłu. Na życzenie dostępna jest skrzynia z półbiegami przełączanymi przyciskami (pod obciążeniem). W takim przypadku dostępnych jest 16 przełożeń do przodu i tyle samo wstecz. Seryjnie WOM oferuje cztery prędkości obrotowe. Dodatkowo dostępny jest WOM zależny, szczególnie przydatny do prac w lesie. Również opcjonalnym wyposażeniem ciągnika Geotrac 64 jest elektrohydrauliczne sprzęgło WOM, z przyciskami do obsługi na tylnych błotnikach.

 

Ważne:

Skrzynia biegów Geotraca 64 pochodzi z zakładów montażowych ZF w Steyr w Austrii. Poprzez swoją dokładną pracę pracownicy tej fabryki chcą osiągnąć jedno: Jakość – Made in Austria.

 

WOM o czterech prędkościach umożliwia osiągnięcie odpowiednich obrotów przy niższych obrotach silnika. Dzięki temu chronisz maszyny i oszczędzasz paliwo.

 

INSTALACJA HYDRAULICZNA

Technologia Bosch-Rexroth w połączeniu z wiedzą Lindnera

Geotrac 64 wyposażony jest w wysokowydajną instalację hydrauliczną Bosch-Rexroth z osobnym zbiornikiem oleju o wydajności pompy hydrauliki zewnętrznej 50 litrów na minutę. Konstrukcja instalacji hydraulicznej zawiera niezależną pompę i obieg oleju dla hydrauliki zewnętrznej, oraz dla wspomagania i skrzyni biegów. Opcjonalnie istnieje możliwość sumowania wydajności pomp, do szczególnie ciężkich zastosowań (70 l/min). Standardowo ciągniki Geotrac wyposażone są w dwie pary zaworów sterujących. Tę działającą w systemie Load-Sensing instalację można rozszerzyć do czterech par. Zawory wyposażono w najwyższej jakość złączki hydrauliczne.

 

Ważne:

Wszystkie elementy instalacji hydraulicznej Geotraca pochodzą z niemieckiej firmy Bosch-Rexroth. Bliska i długoletnia współpraca obu firm przyniosła efekt w postaci ulepszenia obsługi panelu sterującego podnośników. Jeszcze nigdy obsługa odciążania maszyn nie była tak prosta.

 

Ważne:

Opcjonalny joystick Multicontroller umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami instalacji hydraulicznej, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo pracy. Joystick Multicontroller wytwarzany jest w fabryce komponentów Bosch-Rexroth we Francji.

Podnośnik Hydrauliczny

Instalacja hydrauliczna ciągnika Lindner Geotrac 64 posiada dwa niezależne obiegi - dla wspomagania i skrzyni biegów, oraz dla hydrauliki zewnętrznej - dzięki temu olej z maszyn nigdy nie dostanie się do przekładni.

 



OŚ PRZEDNIA

Solidna i skrętna - 52° wychylenia

 

W ciągniku Geotrac 64 montowania jest oś przednia Lindner o duszczalnym nacisku 3000 kg. Dzięki dużemu kątowi skrętu, wynoszącemu 52°, średnica zawracania ciągnika zwiera się w przedzialem 8,3 - 9 metrów. Opcjonalny hamulec na
wał Kardana (4 koła) oraz blokada bezpieczeństwa podkreślają górskie pochodzenie ciągnika. To dodatkowe zabezpieczenie - blokada przekładni pozwala na bezpieczne zatrzymanie ciągnika na stoku, nawet po wyłączeniu silnika. Opcjonalnym wyposażeniem jest
przedni WOM o prędkości 1000 obrotów na minutę. Dopełniający WOM-u przedni TUZ ze składanymi ramionami jest wyjątkowo solidnie zbudowany. Ramiona TUZ-a mogą być zawieszone na osi przedniej co doskonale poprawia kopiowanie terenu.

Przedniego TUZ-a można wyposażyć w elektroniczny sterownik z opcją odciążania narzędzi (EFH). Opcja ta pozwala osiągać znacznie wyższe prędkości przy pracach np. z kosiarką czołową, co znacznie poprawia jakość zebranej zielonki.

 

Oś Wychylenie koła Przedni TUZ Panel obsługi podnośników

 

Wzmocniony przedni TUZ montowany jest w oparciu o oś tylną. Na podnośnik można zabudować zarówno ramiona jak i płytę montażową. To sprawia, że zimowa służba komunalna to idealne zastosowanie dla ciągnika Lindner.

 

 

 

OŚWIETLENIE - ZAWODOWCY PRACUJĄ DŁUŻEJ

Nowatorska koncepcja oświetlenia

Dobrą widoczność po zmroku i w nocy zapewniają dwa reflektory elipsoidalne zamontowane w dachu, bi-halogenowe reflektory przednie oraz dwa reflektory robocze z tylnej strony ciągnika. Kierunkowskaz wraz ze światłem pozycyjnym umieszczono na słupku kabiny. Na życzenie dostępnie są dodatkowe reflektory halogenowe i ksenonowe.

W kierunkowskazach oraz światłach tylnych zastosowano technologię diod LED. Diody te zużywają znacznie mniej energii elektrycznej oraz posiadają trwałość nawet do 20 000 godzin świecenia.

 

Oświetlenie przednie
Oświetlenie tylne

 

Ważne:

Zwykle żarówka reflektora posiada osobne żarniki dla świateł drogowych i mijania. W technice bi-halogenowej świeci zawsze ten sam, mocny żarnik. Za zmianę długości promieni światła odpowiada lustro zamontowane w reflektorze, które odpowiednio zagina światło. Dzięki temu poprawia się wydajność reflektora i doświetlenie.

 

Diody LED zużywają znacznie mniej energii niż żarówki, a ich żywotność wynosi nawet 20 000 godzin. Dzięki temu światła LED pozostają bezobsługowe przez praktycznie cały okres użytkowania ciągnika



 

I.B.C. Zentralinfoboard

TABLICA WSKAŹNIKÓW

Przejrzysta i pełna informacji

Nowa konsola centralna w Geotracu składa się z czytelnych wskaźników analogowych oraz użytecznego wyświetlacza cyfrowego. Na wyświetlaczu w przejrzysty sposób wyświetlane są informacje dotyczące prędkości, kierunku jazdy, wybranego półbiegu, liczby obrotów WOM, przebiegów dziennych oraz podstawowe informacje serwisowe. Poszczególne tryby wyświetlacza przełącza się przyciskiem na konsoli. Intensywność podświetlenia wskaźników można regulować, tak aby nie męczyły wzroku operatora i pozostały czytelne w każdym oświetleniu. Z nowej tablicy wskaźników Lindner kierowca może odczytać wszelkie informacje dotyczące pracy silnika, skrzyni biegów czy instalacji hydraulicznej.

1 Obrotomierz

2 Kontrolki

3 Prędkościomierz

4 Wskaźnik temperatury

5 Wyświetlacz cyfrowy

6 Wskaźnik poziomu paliwa

Ważne:

Wyświetlacze cyfrowe w ciągnikach Lindner są wytworem szwajcarskich inżynierów. Jako że w Szwajcarii tego typu rozwiązania są obowiązkowe już od dłuższego czasu, firmy elektroniczne z tego kraju mają najwięcej doświadczenia w konstruowaniu elektroniki użytkowanej w pojazdach.

 

Wskaźnik spalania (dostępny w Geotrac 84 i 94) przekazuje kierowcy bardzo istotną informację.
Dzięki temu operator może dostosować parametry pracy tak, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.



EKSPLOATACJA

Oszczędny i łatwy w obsłudze

Konstruktorzy Geotraca serii 4 poświęcili wiele uwagi łatwości obsługi codziennej ciągnika. Wszystkie zbiorniki płynów eksploatacyjnych, punkty obsługi czy komora silnika są łatwo dostępne. Przeglądy odbywają się co 500 godzin pracy. Po okresie gwarancji przeglądów można dokonywać samemu korzystając z "Zestawów Serwisowych" zawierających wszystkie niezbędne części do danego przeglądu. Podstawowe regulacje dotyczące przekładni, czy hydrauliki np. kalibracja czy zmiana rozmiarów założonego ogumienia mogą być przeprowadzone bez użycia komputera serwisowego.

SerwisLindner Portal

Portal użytkowników Lindnera

Internetowy portal Lindnera umożliwia każdemu użytkownikowi prowadzenie statystyk i analiz spalania. Doradcy techniczni i serwisowi służą użytkownikom pomocą w redukcji spalania ciągnika.

Wiadomości Lindner

Każdy użytkownik Lindnera otrzymuje kartę klubową, dzięki której łatwo rejestruje się w portalu, otrzymuje najświeższe wiadomości z serwisu Lindner oraz otrzymuje rabat na zakupy w sklepie firmowym.

Lindner zapewnia zaopatrzenie we wszystkie części zamienne do 30 lat od momentu wycofania ciągnika z produkcji. Części ruchome są dostępne nawet dłużej. Dzięki temu Lindner to ciągnik na pokolenia.



PODSTAWOWE WYMIARY - GEOTRAC 64

Dopuszczalna masa całkowita: 5300 kg, Dopuszczalny nacisk na oś tylną: 3300 kg, Dopuszczalny nacisk na oś przednią: 2500 kg, Rozstaw osi: 2083 mm, Wyskość nadwozia (F): 1724 (*1704); Uwaga: przy obniżeniu wysokości kabiny o 20mm przednia szyba będzie nieotwierana.

 

Ogumienie tylne
Ogumienie przednie
Długość (A)
380/85 - R24
480/65 - R24
380/85 - R28
420/70 - R28
480/65 - R28
540/65 - R28
380/85 - R30
340/65 - R18
340/65 - R18
365/70 - R18
365/70 - R18
365/70 - R18
375/70 - R20
335/80 - R20
3415 mm
3406 mm
3438 mm
3520 mm
3430 mm
3442 mm
3516 mm
Szerokość (B) Wysokość (C) Rozstaw kół (E)
1978 mm
2083 mm
1978 mm
2092 mm
2071 mm
2102 mm
2146 mm
2320 (*2300)
2323 (*2303)
2370 (*2350)
2365 (*2365)
2362 (*2342)
2392 (*2372)
2401 (*2381)
1464 mm
1556 mm
1496 mm
1496 mm
1556 mm
1556 mm
1576 mm

Abmessungen GEO 64