GEOTRAC 74

Mocny ciągnik o kompaktowej budowie. 102 KM z czterocylindrowego Perkinsa.

Szukasz ciągnika do pracy z ładowaczem czy na użytkach zielonych? Właśnie znalazłeś...

Wybierz kolor:
Opcjonalnie dostępne wszystkie kolory z palety RAL.
pfeil
pfeil



KABINA

Wygoda, bezpieczeństwo i doskonała widoczność

Szerokie drzwi ze szkła bezpiecznego zapewniają wygodny dostęp do panoramicznej kabiny. Maksymalną widoczność wokół osiągnięto dzięki zmniejszeniu rozmiarów słupków. Okno dachowe pozwala obserwować przy pracy ładowacz czołowy w pełnym zakresie jego ruchów. Okno dachowe wyposażono w praktyczną roletkę osłaniającą operatora przed nadmiernym słońcem. Komfortu w tym względzie dopełnia roleta przeciwsłoneczna na przedniej szybie. Odpowiednią atmosferę do pracy zapewnią szeroko otwierane szyby przednia i tylna, wychylne szyby boczne, dodatkowe nadmuchy zimnego i ciepłego powietrza na nogi operatora. Seryjnie montowane jest wygodne siedzenie Grammer z amortyzacją pneumatyczną. Możliwość regulacji fotela w czterech punktach ułatwia dobranie odpowiedniej pozycji każdemu operatorowi. Dodatkowo zamówić można zagłówek w fotelu. Seryjnie montowana jest regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Siedzisko pomocnika, pod którym znajduje się praktyczny schowek umieszczono tak, aby w żadnym przypadku nie utrudniał on pracy operatorowi. Ciągnik jest seryjnie wyposażony w wycieraczkę wielobiegową oraz instalację radiową. Dodatkowym wyposażeniem może być fotelik dziecięcy z atestowanym systemem montażu ISO-Fix.

Uwaga: Przy zamówieniu wersji obniżonej (-20mm) przednia szyba nie jest owtwierana.

Kabina

 

 

Wentylacja i klimatyzacja

Frischluft & Klima

Filtr powietrza umieszczono z tyłu kabiny, łatwo go wymienić korzystając z podnośnika. Opcjonalna klimatyzacja poprawia jeszcze komfort operatora. System ten ma moc 5kW i wydmuchuje powietrze z prędkością 8 m/s. Gwarantuje do szybkie schłodzenie kabiny. Dzięki umieszczeniu chłodnicy klimatyzacji i skraplacza w dachu kabiny, zestaw chłodnic silnika nie jest dodatkowo obciążany. Równocześnie wysokość kabiny pozostaje bez zmian.

Bezpieczeństwo to podstawa

ROPS & FOPS

Kabina ciągnika Geotrac 94 wyposażona jest w innowacyjną strukturę bezpieczeństwa ROPS/FOPS. Ta niespotykana dotychczas w ciągnikach rolniczych struktura zapewnia operatorowi ochronę przed skutkami przewrócenia ciągnika, czy też uderzenia w kabinę ciężkiego przedmiotu. Dzięki temu Geotrac 84 już dzisiaj spełnia przyszłe standardy bezpieczeństwa operatora.

 

Ciepłe powietrze unosi się a zimne opada, dlatego zadbaliśmy o odpowiednie rozmieszczenie nadmu-
chów w kabinie. Dzięki temu zapewniamy najlepsze warunki nawet bez konieczności klimatyzacji.

 

KOKPIT

Komfortowa ergonomia

Miejsce pracy operatora ciągnika Geotrac 94 podporządkowano całkowicie ergonomii pracy. Wszystkie przełączniki i elementy sterujące są logicznie pogrupowanie i odpowiednio podświetlone. Opcjonalnie dostępna jest kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Boczna konsola

wyposażona jest w gniazdko do ładowania telefonu komórkowego. Kabinę ciągnika Geotrac 94 możemy wyposażyć w system HiFi audio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth. Tablica wskaźników ciągnika Geotrac 94 składa się z zestawu zegarów analogowych i ekranu LCD wyświetlającego dodatkowe informacje.

Poza informacjami podstawowymi, takimi jak prędkość, obroty, operator madostęp do takich informacji, jak wybrana prędkość WOM, licznik pracy i przebiegu dziennego, czy wartości prądu ładowania a także bieżącego spalania. Ekran I.B.C. wyświetla wszystkie informacje wyraźnie i pozostaje

czytelny nawet w mocnym świetle słonecznym. Poszczególne funkcje wyświetlacza przełącza się przyciskiem na dźwigni rewersu lub przełącznikiem na centralnej konsoli. Komfort długiej pracy w nocy poprawi możliwość regulacji intensywności podświetlenia wskaźników.

 

Cockpit

Bedienkonsole


1 Tablica wskaźników

2 Dźwignia rewersu

3 Kierownica regulowana

4 Przełącznik wyświetlacza

5 Panel obsługi podnośnika

6 Tempomat



Elektroniczny tempomat zapamiętuje dwie wybrane prędkości obrotowe silnika, dzięki temu
po uwrociu natychmiast odzyskujesz obroty, których potrzebujesz do pracy.



 

 

Motor Perkins Power

SILNIK - PERKINS POWER

 

Geotrac 94 napędzany jest czterocylindrowym silnikiem turbo Perkins z wtryskiem CommonRail. Moc nominalna wynosi 102 KM / 74,5 kW przy 2200 obrotach na minutę oraz 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obrotach na minutę. Ta chętnie wchodząca na obroty jednostka napędowa charakteryzuje się szybkim przyrostem i dobrym przebiegiem krzywej momentu obrotowego. Zbiornik paliwa mieści 120 litrów, co jest dużym zapasem dla tego oszczędnego silnika.

 

Ważne:

Silniki ciągników Lindner Geotrac pochodzą z fabryki Perkinsa w Peterborough. Sterowniki silników zarówno spełniają odpowiednie normy spalin, jak i zapewniają optymalne parametry w zakresie mocy i momentu obrotowego. Mapy przebiegu mocy i momentu obrotowego silnika są szczegółowo badane przez inżynierów Perkinsa i Lindnera i optymalizowane w każdym zakresie działania przekładni.

 

 

Dźwignia zmiany biegów

PRZEKŁADNIA - JAKOŚĆ ZF MADE IN AUSTRIA

Profesjonalna przekładnia ZF-Steyr

 

Podstawową skrzynią biegów Geotraca 94 jest przekładnia ZF-Steyr 16/8 z dwustopniowym półbiegiem. Półbieg wyposażony jest funkcję Speedmatching. Przy przełączaniu biegów głównych sterownik dobiera półbieg w zależności od prędkości. Oczywiście możliwy jest też ręczny wybór półbiegu.

Rewers elektrohydrauliczny obsługiwany jest dźwignią przy kierownicy lub za pomocą opcjonalnego joysticka Multicontroller Na dźwigni zmiany biegów znajduje się również przycisk obsługujący sprzęgło. Opcjonalnym wyposażeniem jest WOM zależny. Seryjnie tylny WOM oferuje cztery prędkości. żałączanie WOM odbywa się za pomocą odpowiedniego sterownika - dzięki temu postępuje łagodnie, bez szarpnięć i pewnie. Sterownik WOM oferuje trzy charakterystyki startu WOM. WOM możemy włączać przyciskiem w kabinie, bądź na błotnikach ciągnika.

 

Ważne:

Skrzynia biegów Geotraca 94 pochodzi z zakładów montażowych ZF w Steyr w Austrii. Poprzez swoją dokładną pracę pracownicy tej fabryki chcą osiągnąć jedno: Jakość – Made in Austria.

 

 

WOM o czterech prędkościach umożliwia osiągnięcie odpowiednich obrotów przy niższych obrotach silnika. Dzięki temu chronisz maszyny i oszczędzasz paliwo.

 

INSTALACJA HYDRAULICZNA

Technologia Bosch-Rexroth w połączeniu z wiedzą Lindnera

Geotrac 94 wyposażony jest w wysokowydajną instalację hydrauliczną Bosch-Rexroth z osobnym zbiornikiem oleju o wydajności pompy hydrauliki zewnętrznej 50 litrów na minutę. Konstrukcja instalacji hydraulicznej zawiera niezależną pompę i obieg oleju dla hydrauliki zewnętrznej, oraz dla wspomagania i skrzyni biegów. Opcjonalnie istnieje możliwość sumowania wydajności pomp, do szczególnie ciężkich zastosowań (70 l/min). Standardowo ciągniki Geotrac wyposażone są w dwie pary zaworów sterujących. Tę działającą w systemie Load-Sensing instalację można rozszerzyć do czterech par. Zawory wyposażono w najwyższej jakość złączki hydrauliczne.

Ważne:

Wszystkie elementy instalacji hydraulicznej Geotraca pochodzą z niemieckiej firmy Bosch-Rexroth. Bliska i długoletnia współpraca obu firm przyniosła efekt w postaci ulepszenia obsługi panelu sterującego podnośników. Jeszcze nigdy obsługa odciążania maszyn nie była tak prosta.

 

Ważne:

Opcjonalny joystick Multicontroller umożliwia sterowanie wszystkimi funkcjami instalacji hydraulicznej, co znacznie poprawia komfort i bezpieczeństwo pracy. Joystick Multicontroller wytwarzany jest w fabryce komponentów Bosch-Rexroth we Francji.

Podnośnik Hydrauliczny

Instalacja hydrauliczna ciągnika Lindner Geotrac 94 posiada dwa niezależne obiegi - dla wspomagania i skrzyni biegów, oraz dla hydrauliki zewnętrznej - dzięki temu olej z maszyn nigdy nie dostanie się do przekładni.

 



OŚ PRZEDNIA

Solidna i skrętna - 52° wychylenia

 

W ciągniku Geotrac 94 montowania jest oś przednia Lindner o duszczalnym nacisku 3000 kg. Dzięki dużemu kątowi skrętu, wynoszącemu 52°, średnica zawracania ciągnika zwiera się w przedzialem 8,3 - 9 metrów. Opcjonalny hamulec na wał Kardana (4 koła) oraz blokada bezpieczeństwa podkreślają górskie pochodzenie ciągnika. To dodatkowe zabezpieczenie - blokada przekładni pozwala na bezpieczne zatrzymanie ciągnika na stoku, nawet po wyłączeniu silnika. Opcjonalnym wyposażeniem jest
przedni WOM o prędkości 1000 obrotów na minutę. Dopełniający WOM-u przedni TUZ ze składanymi ramionami jest wyjątkowo solidnie zbudowany. Ramiona TUZ-a mogą być zawieszone na osi przedniej co doskonale poprawia kopiowanie terenu. Przedniego TUZ-a można wyposażyć w elektroniczny sterownik z opcją odciążania narzędzi (EFH). Opcja ta pozwala osiągać znacznie wyższe prędkości przy pracach np. z kosiarką czołową, co znacznie poprawia jakość zebranej zielonki.
Oś Wychylenie koła Przedni TUZ (mocowany na osi) i WOM Panel obsługi podnośników

 

Wzmocniony przedni TUZ montowany jest w oparciu o oś tylną. Na podnośnik można zabudować zarówno ramiona jak i płytę montażową. To sprawia, że zimowa służba komunalna to idealne zastosowanie dla ciągnika Lindner.

 

 

 

OŚWIETLENIE - ZAWODOWCY PRACUJĄ DŁUŻEJ

Nowatorska koncepcja oświetlenia

Dobrą widoczność po zmroku i w nocy zapewniają cztery reflektory elipsoidalne H7 zamontowane w dachu, bi-halogenowe reflektory przednie H4 oraz dwa reflektory robocze z tylnej strony ciągnika. Kierunkowskaz wraz ze światłem pozycyjnym umieszczono na słupku kabiny. Na życzenie dostępnie są dodatkowe reflektory halogenowe i ksenonowe.

Wysoko umieszczone reflektory robocze optymalnie doświetlają obszar przed ciągnikiem. W kierunkowskazach oraz światłach tylnych zastosowano technologię diod LED. Diody te zużywają znacznie mniej energii elektrycznej oraz posiadają trwałość nawet do 20 000 godzin świecenia.

 

Oświetlenie z przodu
Oświetlenie z tyłu

 

Ważne:

Zwykle żarówka reflektora posiada osobne żarniki dla świateł drogowych i mijania. W technice bi-halogenowej świeci zawsze ten sam, mocny żarnik. Za zmianę długości promieni światła odpowiada lustro zamontowane w reflektorze, które odpowiednio zagina światło. Dzięki temu poprawia się wydajność reflektora i doświetlenie.

 

Diody LED zużywają znacznie mniej energii niż żarówki, a ich żywotność wynosi nawet 20 000 godzin. Dzięki temu światła LED pozostają bezobsługowe przez praktycznie cały okres użytkowania ciągnika.



 

I.B.C. Zentralinfoboard

TABLICA WSKAŹNIKÓW

Przejrzysta i pełna informacji

Nowa konsola centralna w Geotracu składa się z czytelnych wskaźników analogowych oraz użytecznego wyświetlacza cyfrowego. Na wyświetlaczu w przejrzysty sposób wyświetlane są informacje dotyczące prędkości, kierunku jazdy, wybranego półbiegu, liczby obrotów WOM, przebiegów dziennych oraz podstawowe informacje serwisowe. Przy silniku czterocylindrowym wyświetlacz przekazuje również informacje o spalaniu ciągnika. Poszczególne tryby wyświetlacza przełącza się przyciskiem na konsoli, lub na dźwigni rewersu. Intensywność podświetlenia wskaźników można regulować, tak aby nie męczyły wzroku operatora i pozostały czytelne w każdym oświetleniu. Z nowej tablicy wskaźników Lindner kierowca może odczytać wszelkie informacje dotyczące pracy silnika, skrzyni biegów czy instalacji hydraulicznej.

1 Obrotomierz

2 Kontrolki

3 Prędkościomierz

4 Wskaźnik temperatury

5 Wyświetlacz cyfrowy

6 Wskaźnik poziomu paliwa

Ważne:

Wyświetlacze cyfrowe w ciągnikach Lindner są wytworem szwajcarskich inżynierów. Jako że w Szwajcarii tego typu rozwiązania są obowiązkowe już od dłuższego czasu, firmy elektroniczne z tego kraju mają najwięcej doświadczenia w konstruowaniu elektroniki użytkowanej w pojazdach.

 

Wskaźnik spalania (dostępny w Geotrac 84 i 94) przekazuje kierowcy bardzo istotną informację.
Dzięki temu operator może dostosować parametry pracy tak, aby osiągnąć najlepsze rezultaty.



EKSPLOATACJA

Oszczędny i łatwy w obsłudze

Konstruktorzy Geotraca serii 4 poświęcili wiele uwagi łatwości obsługi codziennej ciągnika. Wszystkie zbiorniki płynów eksploatacyjnych, punkty obsługi czy komora silnika są łatwo dostępne. Przeglądy odbywają się co 500 godzin pracy. Po okresie gwarancji przeglądów można dokonywać samemu korzystając z "Zestawów Serwisowych" zawierających wszystkie niezbędne części do danego przeglądu. Podstawowe regulacje dotyczące przekładni, czy hydrauliki np. kalibracja czy zmiana rozmiarów założonego ogumienia mogą być przeprowadzone bez użycia komputera serwisowego.

SerwisPortal Lindner

Portal użytkowników Lindnera

Internetowy portal Lindnera umożliwia każdemu użytkownikowi prowadzenie statystyk i analiz spalania. Doradcy techniczni i serwisowi służą użytkownikom pomocą w redukcji spalania ciągnika.

Wiadomości Lindner

Każdy użytkownik Lindnera otrzymuje kartę klubową, dzięki której łatwo rejestruje się w portalu, otrzymuje najświeższe wiadomości z serwisu Lindner oraz otrzymuje rabat na zakupy w sklepie firmowym.

 

Lindner zapewnia zaopatrzenie we wszystkie części zamienne do 30 lat od momentu wycofania ciągnika z produkcji. Części ruchome są dostępne nawet dłużej. Dzięki temu Lindner to ciągnik na pokolenia.



PODSTAWOWE WYMIARY - GEOTRAC 94:

Dopuszczalna masa całkowita: 7200 kg, Dopuszczalny nacisk na oś tylną: 5000 kg, Maksymalny nacisk na oś przednią: 3000 kg, Rozstaw osi: 2280 mm, Wysokość nadwozia (F): 1840 (*1790); Możliwość wyposażenia w kabinę z tunelem środkowym (wysokość -50mm), w tym przypadku przednia szyba nie jest uchylna

 

Ogumienie tylne
Ogumienie przednie
Długość (A)
420/85 - R30
540/65 - R30
600/65 - R30
420/85 - R34
480/70 - R34
540/65 - R34
600/65 - R34
420/85 - R38
380/70 - R20
420/75 - R20
425/75 - R20
340/85 - R24
380/70 - R24
440/65 - R24
480/65 - R24
380/85 - R24
3490 mm
3523 mm
3561 mm
3604 mm
3585 mm
3601 mm
3661 mm
3690 mm
Szerokość (B) Wysokość (C) Rozstaw kół (E)
2120 mm
2160 mm
2170 mm
2120 mm
2130 mm
2170 mm
2215 mm
2110 mm
2545 (*2495)
2545 (*2495)
2571 (*2521)
2600 (*2550)
2590 (*2540)**
2590 (*2540)**
2620 mm
2650 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm
1640 mm

Abmessungen GEO 94